MENU

KAUNTER KHIDMAT PELANGGAN (KAUNTER SETEMPAT)  diwujudkan bagi membantu dan memudahcara setiap pelanggan yang berurusan dengan MPKK dalam mendapatkan perkhidmatan atau khidmat pengurusan .

KAUNTER KHIDMAT PELANGGAN (KAUNTER SETEMPAT)  mempunyai 7 buah kaunter khidmat pelanggan  seperti di jadual di bawah:

  1. Kaunter 1 : ADUAN

  2. Kaunter 2 : PELESENAN

  3. Kaunter 3 : PENILAIAN

  4. Kaunter 4 : SEWAAN

  5. Kaunter 5 : PENGUKATKUASAAN/KOMPAUN

  6. Kaunter 6 : TAKSIRAN

  7. Kaunter 7 : BAYARAN

 

PERKHIDMATAN YANG DISEDIAKAN DI SETIAP KAUNTER

:: Kaunter Aduan
  - membuat aduan berkenaan aduan awam (sampah/longkang/rumput)
- mendapatkan khidmat nasihat pegawai MPKK
   
:: Kaunter Pelesenan
  -membuat permohonan lesen baharu, memperbaharui lesen sediada dan pelbagai pertanyaan berkenaan Lesen perniagaan, Lesen Anjing, Lesen Pasar Malam, Lesen Signboard, Lesen Penjaja dan sebagainya.
   
:: Kaunter Penilaian
  - membuat permohonan Pindah Milik Pegangan (Borang I), Carian Resmi, Lapor Kosong, Caruman Bantu Kadar, atau sebarang pertanyaan berkenaan Cukai Taksiran untuk perumahan, perniagaan dan tanah kosong.
   
:: Kaunter Sewaan
 

- membuat pertanyaan kekosongan dewan dan tempahan dewan  (Dewan Bandaran dan Dewan Putra)
- membuat permohonan sewa gerai MPKK yang kekosongan serta membuat pembaharuan sewan gerai MPKK.

   
:: Kaunter Penguatkuasaan / Kompaun
  - membuat pertanyaan tentang kompaun kenderaan, lesen, bangunan tanpa kebenaran dan sebagainya.
   
:: Kaunter Taksiran
  - mencetak bil cukai taksiran terkini, memohon kekurangan pembayaran untuk tunggakan cukai taksiran dan sebarang pertanyaan berkenaan cukai taksiran.
Kemaskini Terakhir: Khamis, 10 Ogos 2017 - 3:54pm